Saturday, January 31, 2009

Sekitar Majlis Pelancaran GMP

Sebentar tadi Majlis Pelancaran Gerakan Mansuhkan PPSMI berjalan dengan jayanya di kompleks membeli-belah, Sogo. Majlis Pelancaran dirasmikan oleh Pengerusi GMP sendiri iaitu Dato' Dr. Hassan Ahmad dan turut hadir bersama adalah tokoh-tokoh seperti Prof. Dr. Shahrir Md. Zain, Prof. Emeritus Dr. Abdullah Hassan, Prof. Dr. Awang Sariyan, A. Samad Said (Sasterawan Negara), Dato' Dr. Anuar Ridzuan, Puan Ainon Mohd dan ramai lagi.

Wakil-wakil badan bukan kerajaan (BBK) juga turut memberikan sokongan padu kepada GMP dan hadir bersama sepanjang majlis pelancaran berlangsung. Walaupun keadaan cuaca hujan renyai namun tidak mematahkan semangat orang ramai untuk hadir dan memberi sokongan kepada GMP. Tidak ketinggalan juga beberapa tokoh politik yang turut hadir untuk memberi sokongan.

Majlis dimulakan awal sekitar 2:45 petang dan keadaan pada ketika itu sudah sesak kerana orang ramai ingin tahu apa yang sedang terjadi. Dato' Dr. Hassan Ahmad memulakan ucapan beliau dan di ikuti oleh Sdr. Suhaizan. Prof Dr Shahrir Md. Zain pula mengakhiri majlis dengan beberapa ucapan sebelum pihak polis meminta bersurai.

Mengakui dengan kehendak polis, maka Dato' Dr. Hassan Ahmad memohon agar orang ramai bersurai dan melakukan perkara seperti biasa. Kemudian Puan Ainon Mohd menjemput kesemua tokoh-tokoh bahasa dan pejuang untuk minum di hadapan pintu masuk utama Sogo.

Namun orang ramai tetap tidak mahu bersurai malah semakin rapat dengan tokoh-tokoh yang hadir.

Majlis bersurai apabila Dato' Dr. Hassan Ahmad pulang sekitar jam 4:50 petang.

Mereka yang turut hadir adalah seperti:

Prof. Dr. Hashimah (UKM)
Prof. Dr. Tajul Ariffin (UKM)
Prof. Dr. Noriah MOhamad (UKM)
Prof. Dr. Zaharani (UKM)
Prof. Madya Dr. Fauzan (UIA)

No comments:

Post a Comment